Kompetentny producent certyfikowanych materiałów odniesienia

 
 
Certyfikowane materiały odniesienia (CRM) stanowią jeden z elementów systemu zachowania i kontroli jakości (QA/QC) wyników pomiarów analitycznych. Ich główną rolą jest wyznaczenie poprawności i dokładności otrzymywanych wyników badań. Stanowią także jedno z narzędzi służących udokumentowaniu spójności pomiarowej. Dostępna na rynku oferta CRM to ok. 7250 różnego typu materiałów, których producentami jest niemal 200 instytucji na całym świecie [1]. Wraz z zakupionym CRM jego użytkownik, poza otrzymaniem materiału i certyfikatu, przyjmuje parametry metrologiczne towarzyszące temu materiałowi. Włącza zatem do budżetu niepewności stosowanej (opracowywanej) procedury analitycznej składową, która jest przypisana do danego CRM i oszacowana przez jego producenta.
 
 
Pełny tekst referatu opublikowany jest w Biuletynie Pollab Z XXVI Sympozjum Kołobrzeg/Zakopane 2021 pt. Wymagania normy PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02 w praktyce laboratoryjnej (Piotr Konieczka, Katedra Chemii Analitycznej, Wydział Chemiczny, Politechnika Gdańska)
X
Skip to content

Jeśli chcesz kontynuować oglądanie tej strony musisz zaakceptować użycie plików cookie. Więcej informacji

UWAGA: W portalu stosowane są pliki cookie.
Korzystanie z portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu (komputerze, telefonie), na co wyrażasz zgodę. W każdym czasie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów znajdziesz na stronie Informacje o plikach cookies oraz Polityka prywatności.

Komunikat nawiązujący do nowelizacji Ustawy Prawo Telekomunikacyjne wchodzącej w życie dnia 22 marca 2013 roku.

Zamknij