Dostawa wirówki laboratoryjnej
Dane organizatora | UNIWERSYTET WROCŁAWSKI 50-137 WROCŁAW PL. UNIWERSYTECKI 1 Tel. 71 375 29 79 E-mail dziekan@biol.uni.wroc.pl WWW www.biol.uni.wroc.pl/ |
---|---|
Województwo | dolnośląskie |
Powiat | Wrocław |
Treść zamówienia | Dostawa wirówki laboratoryjnej z chłodzeniem, rotorem i adapterami |
Opis zamówienia | 1. Rodzaj zamówienia: dostawa. 2. Przedmiotem zamówienia jest dostawa wirówki laboratoryjnej z chłodzeniem, rotorem i adapterami wraz z instalacją i uruchomieniem, szkoleniem. 3. Miejsce dostawy: Wydział Biotechnologii Uniwersytetu Wrocławskiego w Zespole Dydaktycznym, ul. Joliot- Curie 14A, 50-383 Wrocław Dostawa odbędzie się od godziny 9:00 do 15:00 4. Szczegółowy zakres obowiązków wykonania przedmiotu zamówienia oraz warunki płatności znajduje się we wzorze umowy (które stanowią projektowane postanowienia umowy w rozumieniu art. 281 ust. 1 pkt 7 uPzp), stanowiących załącznik nr 4 do SWZ. 5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania zawierają się w Załączniku nr 2 do SWZ- Opis przedmiotu zamówienia- Specyfikacja Techniczna- Minimalne wymagane parametry. BZP.2710.37.2023.WFP |
Specyfikacja | https://tender-attachments.com/cgi-bin/gd_tai.cgi?action=5&id=platformazakupowa.pl_1697800621306 |
LINK do SIWZ | http://platformazakupowa.pl/transakcja/835596 |
CPV | 42.93.11.20 |
Wymagania | 5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak 5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: Art. 109 ust. 1 pkt 4 Art. 109 ust. 1 pkt 7 Art. 109 ust. 1 pkt 8 Art. 109 ust. 1 pkt 10 5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie 5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia: 1.1. potwierdzających brak podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego: 1.1.1. oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 uPzp, w zakresie 12 podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego w zakresie przesłanek, o których mowa w art. 108 ust. 1 oraz 109 ust. 1 pkt 7, 8 i 10 uPzp. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 5 do SWZ; 1.1.2. odpis lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 uPzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy sankcyjnej, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. 2. W przypadku złożenia oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy z Wykonawców składa podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt II. ppkt 1.1, dotyczące każdego z nich, potwierdzających, że nie zachodzą wobec nich podstawy wykluczenia z postępowania. 3 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Do oferty każdy Wykonawca dołącza oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 uPzp o niepodleganiu wykluczeniu, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego – Załącznik nr 3 do SWZ. Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw do wykluczenia, spełnienie warunków udziału w postępowaniu, odpowiednio na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe. 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa powyżej, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. 5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych: 1. Zamawiający żąda złożenia następujących przedmiotowych środków dowodowych wraz z ofertą, o których mowa w art. 106 ust. 1 ustawy Pzp, potwierdzających spełnianie przez oferowane dostawy wymagań określonych przez Zamawiającego: 1) dokument pn.: „Opis przedmiotu zamówienia – Specyfikację Techniczną -Minimalne wymagania” – stanowiący Załącznik nr 2 do SWZ. Wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia i podpisania Załącznika nr 2 do SWZ tj.:„Opisu przedmiotu zamówienia (…)”, ponadto Wykonawca zobowiązany jest do wskazania producenta i typu/modelu oferowanego przedmiotu zamówienia w załączniku nr 1 stanowiącym Formularz ofertowy do SWZ, oraz dołączenie do oferty prospektu sporządzonego przez producenta, potwierdzającego parametry oferowanego urządzenia. Zamawiający dopuszcza złożenia prospektu w języku angielskim. 13 3) W przypadkach, kiedy w opisie przedmiotu zamówienia wskazane zostały znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, oznacza to, że Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia w wystarczająco precyzyjny i zrozumiały sposób. W takich sytuacjach ewentualne wskazania na znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, należy odczytywać z wyrazami „lub równoważne”. Jeśli Zamawiający wskazał marki lub nazwy handlowe określa to klasę produktu, będącego przedmiotem zamówienia i służy ustaleniu standardu, a nie wskazuje na konkretny wyrób czy producenta. Zamawiający wskazuje kryteria stosowane w celu oceny równoważności: – za równoważny sprzęt Zamawiający uzna sprzęt spełniający minimalne wymagania jakościowe, eksploatacyjne i techniczne odpowiadające wymaganiom wskazanym przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. Oznacza to, że produkt równoważny musi mieć parametry nie gorsze niż wskazane przez Zamawiającego, tzn. przynajmniej na poziomie takim jak wymaga Zamawiający. Wszelkie koszty i czynności związane z potwierdzeniem spełniania przez ofertę równoważną parametrów jakościowych spoczywają na Wykonawcy. 4) W przypadku oferowania produktu o innej nazwie niż wymagana przez Zamawiającego, Wykonawca obowiązany jest wykazać w ofercie, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego poprzez podanie odpowiednio w Załączniku nr 1 stanowiący Formularz ofertowy do SWZ, cech jednoznacznie wskazujących, że zaoferowany produkt jest równoważny do wskazanego w OPZ oraz dołączenie do oferty, w szczególności przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104-107 uPzp, udowadniając, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. W szczególności jako przedmiotowy środek dowodowy Zamawiający żąda szczegółowej specyfikacji technicznej producenta urządzenia potwierdzającej, że oferowany produkt równoważny posiada parametry przynajmniej na poziomie takim jak wymaga Zamawiający. Dokumenty te mają być opisane w sposób niebudzący wątpliwości do jakiego sprzętu/podzespołu są dedykowane. 5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak 5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty: W przypadku gdy Wykonawca nie złożył przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne (w tym przedmiotowe środki dowodowe udowadniające, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia), Zamawiający wezwie do ich złożenia, na podstawie art. 107 ust. 2 uPzp. 5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: OFERTA SKŁADA SIĘ Z: 10.1. Formularza oferty sporządzonego według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ. 10.2. Oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 uPzp – Załącznik nr 3 do SWZ. 10.3. (jeżeli dotyczy) Oświadczeń, o których mowa w art. 125 ust. 1 uPzp Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie- Załącznik nr 3 do SWZ. 10.4. Opisu przedmiotu zamówienia/ Specyfikacja Techniczna/ Minimalne parametry wymagane, sporządzonego wg Załącznika nr 2 do SWZ (przedmiotowy środek dowodowy). 10.5. Prospektu producenta potwierdzający oferowane paramenty (przedmiotowy środek dowodowy). 10.6. (jeżeli dotyczy) Pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy dla osoby/osób podpisującej/cych ofertę odpowiednio zgodnie z pkt 8 lub 9 rozdziału XI SWZ. 10.7. (jeżeli dotyczy) W przypadku gdy oferta zawiera informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1913), Wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku – szczegóły opisane w pkt 7 rozdziału XI SWZ. 6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie 6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Oferta wspólna: 9.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie niniejszego zamówienia. Wykonawcy występujący wspólnie (np. spółki cywilne, konsorcja), zgodnie z art. 58 ust. 2 uPzp zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 23 9.2. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia prowadzone będą wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik. 9.3. Pełnomocnictwo musi być opatrzone przez osobę/osoby uprawnioną(-e) do jego udzielenia tj.: zgodnie z formą reprezentacji każdego z Wykonawców kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Punkt 8.4 stosuje się. 9.4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. 9.5. Wykaz dokumentów składanych wraz z ofertą, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, został określony w rozdziale VII pkt I SWZ, a w przypadku podmiotowych środków dowodowych, składanych na wezwanie Zamawiającego, określa rozdział VII pkt II SWZ. 6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie |
Wadium | 0.00 |
Osoba do kontaktu | UNIWERSYTET WROCŁAWSKI, ul. Plac Uniwersytecki 1, 50-137, Wrocław, woj. dolnośląskie, państwo PL, e-mail monika.golinczak@uwr.edu.pl Adres strony internetowej (URL): www.uwr.edu.pl |
Wymagany termin realizacji zamówienia | 3 miesiące |
Miejsce i termin składania ofert | UNIWERSYTET WROCŁAWSKI 50-137 WROCŁAW PL. UNIWERSYTECKI 1 2023-10-31 |
Sposób składania ofert | za pośrednictwem Platformy: https://platformazakupowa.pl/pn/uniwersytet_wroclawski/proceedings Godzina: 10:00 |
Miejsce i termin otwarcia ofert/licytacji | |
Termin związania ofertą | do 2023-11-29 |
Składanie ofert wariantowych/częściowych | oferty wariantowe: NIE oferty częściowe: NIE |
Kryteria wyboru oferty i ich znaczenie | cena 60 okres gwarancji 20 termin dostawy 20 |
Uwagi | 2023/BZP 00454422/01
Dostawy 1.2.) Nazwa zamawiającego: UNIWERSYTET WROCŁAWSKI 2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie 2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fe96da1a-6f2b-11ee-a60c-9ec5599dddc1 2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA 3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1-2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO” oraz art. 19 uPzp, Zamawiający – Uniwersytet Wrocławski – informuje, że: • administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Uniwersytet Wrocławski, pl. Uniwersytecki 1, 50-137 Wrocław, reprezentowany przez Rektora;• o celach i sposobach przetwarzania danych osobowych podawanych w związku z realizacją procedur udzielania zamówień publicznych decyduje Uniwersytet jako Administrator danych; • Administrator wyznaczył osobę pełniącą zadania Inspektora Ochrony Danych Osobowych i można kontaktować się poprzez adres email: iod@uwr.edu.pl; • Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu wyłonienia wykonawcy w przedmiotowym postępowaniu o zamówienie publiczne przeprowadzane zgodnie z uPzp oraz w pozostałych celach określonych w uPzp; • odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 uPzp; ponadto dane osobowe mogą zostać przekazane na zasadach wynikających z ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej; • okres przechowywania Pani/Pana danych osobowych wynosi odpowiednio: – zgodnie z art. 78 ust. 1 uPzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, – jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; – w przypadku zamówień współfinansowanych ze środków UE przez okres, o którym mowa w art. 125 ust 4 lit d) w zw z art. 140 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 i wynikających z umów o dofinansowanie projektów finansowanych ze środków pochodzących z UE; – okres przechowywania wynika również z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach • obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym wynikającym z uPzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego i jest warunkiem zawarcia umowy o zamówienie publiczne; konsekwencją nieudostępnienia do przetwarzania danych osobowych będzie odrzucenie złożonej oferty • w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; • Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane do państwa trzeciego (poza UE) /organizacji międzynarodowej na zasadach określonych w uPzp. Może Pan/ Pani uzyskać kopię danych osobowych przekazywanych do państwa trzeciego na zasadach wynikających z uPzp; • posiada Pani/Pan: − na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; − na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych; − na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; – w przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; – wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; 4.2.6.) Główny kod CPV: 42931120-8 – Wirówki stołowe W = C + G + T Maksymalna łączna ilość punktów, jaką może otrzymać oferta Wykonawcy wynosi 100 pkt. Sposób obliczania wartości punktowej według ww. kryteriów: 2.1. Wysokość ceny zadeklarowanej przez Wykonawcę w zł (C): Zamawiający dokona oceny ofert w kryterium „cena” w następujący sposób: Oferta z najniższą ceną (brutto) otrzyma maksymalną liczbę punktów – 60 pkt, a punkty dla pozostałych ofert zostaną wyliczone według wzoru: C = (Cn/Cb) x 60 gdzie: Cn – cena brutto najniższa spośród wszystkich ofert podlegających ocenie Cb – cena brutto oferty badanej 60 – współczynnik wynikający z przyjętej wagi za dane kryterium. 2.2. Termin gwarancji (T) Punkty w tym kryterium zostaną przyznane na podstawie oferowanego przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SWZ) terminu realizacji dostawy przy założeniu, że minimalny (podstawowy) termin gwarancji wynosi 24 miesiące. Odpowiednią ilość punktów otrzyma Wykonawca, który zaoferuje: 26 Termin gwarancji Liczba punktów 2.2.1. Wykonawca ma obowiązek zaoferować przynajmniej minimalny termin gwarancji zamówienia oczekiwany przez Zamawiającego, czyli do 24 miesięcy. 2.2.2. Jeżeli Wykonawca wskaże w ofercie krótszy termin gwarancji niż 24 miesiące, jego oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5) uPzp. 2.2.3. W przypadku podawania wartości pośrednich między granicznymi terminami (między 24 miesiące a 36 miesięcy), w dół do krótszego terminu. 2.2.4. Brak podania w ofercie terminu gwarancji oznaczać będzie, że Wykonawca zaoferuje wymagany przez Zamawiającego podstawowy termin (24 miesiące). W takim przypadku Zamawiający nie przyzna punktów w tym kryterium. 2.2.5. Do umowy będzie wpisany termin wskazany w ofercie. Maksymalna liczba punktów, jaką może otrzymać oferta Wykonawcy w powyższym kryterium wynosi 20 pkt. 2.3. Termin dostawy (D) Punkty w tym kryterium zostaną przyznane na podstawie oferowanego przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SWZ) terminu realizacji dostawy przy założeniu, że maksymalny (podstawowy) termin gwarancji wynosi 3 miesiące. Odpowiednią ilość punktów otrzyma Wykonawca, który zaoferuje: Termin dostawy Liczba punktów 3 miesiące 0 pkt 2 miesiące 10 pkt 1 miesiąc 20 pkt 2.3.1. Wykonawca ma obowiązek zaoferować przynajmniej maksymalny termin dostawy zamówienia oczekiwany przez Zamawiającego, czyli do 3 miesięcy. 2.3.2. Jeżeli Wykonawca wskaże w ofercie dłuższy termin dostawy niż 3 miesiące, jego oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5) uPzp. 2.3.3. W przypadku podawania wartości pośrednich między granicznymi terminami (miedzy 2 miesiące a 3 miesięcy i między 1 miesiącem a 2 miesiącami), w górę do dłuższego terminu. 2.3.4. Brak podania w ofercie terminu dostawy oznaczać będzie, że Wykonawca zaoferuje wymagany przez Zamawiającego podstawowy termin (3 miesiące). W takim przypadku Zamawiający nie przyzna punktów w tym kryterium. 2.3.5. Do umowy będzie wpisany termin wskazany w ofercie. Maksymalna liczba punktów, jaką może otrzymać oferta Wykonawcy w powyższym kryterium wynosi 20 pkt. Art. 109 ust. 1 pkt 7 Art. 109 ust. 1 pkt 8 Art. 109 ust. 1 pkt 10 5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie 12 podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego w zakresie przesłanek, o których mowa w art. 108 ust. 1 oraz 109 ust. 1 pkt 7, 8 i 10 uPzp. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 5 do SWZ; 1.1.2. odpis lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 uPzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy sankcyjnej, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. 2. W przypadku złożenia oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy z Wykonawców składa podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt II. ppkt 1.1, dotyczące każdego z nich, potwierdzających, że nie zachodzą wobec nich podstawy wykluczenia z postępowania. 3 1) dokument pn.: „Opis przedmiotu zamówienia – Specyfikację Techniczną -Minimalne wymagania” – stanowiący Załącznik nr 2 do SWZ. Wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia i podpisania Załącznika nr 2 do SWZ tj.:„Opisu przedmiotu zamówienia (…)”, ponadto Wykonawca zobowiązany jest do wskazania producenta i typu/modelu oferowanego przedmiotu zamówienia w załączniku nr 1 stanowiącym Formularz ofertowy do SWZ, oraz dołączenie do oferty prospektu sporządzonego przez producenta, potwierdzającego parametry oferowanego urządzenia. Zamawiający dopuszcza złożenia prospektu w języku angielskim. 13 3) W przypadkach, kiedy w opisie przedmiotu zamówienia wskazane zostały znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, oznacza to, że Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia w wystarczająco precyzyjny i zrozumiały sposób. W takich sytuacjach ewentualne wskazania na znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, należy odczytywać z wyrazami „lub równoważne”. Jeśli Zamawiający wskazał marki lub nazwy handlowe określa to klasę produktu, będącego przedmiotem zamówienia i służy ustaleniu standardu, a nie wskazuje na konkretny wyrób czy producenta. Zamawiający wskazuje kryteria stosowane w celu oceny równoważności: – za równoważny sprzęt Zamawiający uzna sprzęt spełniający minimalne wymagania jakościowe, eksploatacyjne i techniczne odpowiadające wymaganiom wskazanym przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. Oznacza to, że produkt równoważny musi mieć parametry nie gorsze niż wskazane przez Zamawiającego, tzn. przynajmniej na poziomie takim jak wymaga Zamawiający. Wszelkie koszty i czynności związane z potwierdzeniem spełniania przez ofertę równoważną parametrów jakościowych spoczywają na Wykonawcy. 4) W przypadku oferowania produktu o innej nazwie niż wymagana przez Zamawiającego, Wykonawca obowiązany jest wykazać w ofercie, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego poprzez podanie odpowiednio w Załączniku nr 1 stanowiący Formularz ofertowy do SWZ, cech jednoznacznie wskazujących, że zaoferowany produkt jest równoważny do wskazanego w OPZ oraz dołączenie do oferty, w szczególności przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104-107 uPzp, udowadniając, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. W szczególności jako przedmiotowy środek dowodowy Zamawiający żąda szczegółowej specyfikacji technicznej producenta urządzenia potwierdzającej, że oferowany produkt równoważny posiada parametry przynajmniej na poziomie takim jak wymaga Zamawiający. Dokumenty te mają być opisane w sposób niebudzący wątpliwości do jakiego sprzętu/podzespołu są dedykowane. 23 9.2. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia prowadzone będą wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik. 9.3. Pełnomocnictwo musi być opatrzone przez osobę/osoby uprawnioną(-e) do jego udzielenia tj.: zgodnie z formą reprezentacji każdego z Wykonawców kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Punkt 8.4 stosuje się. 9.4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. 9.5. Wykaz dokumentów składanych wraz z ofertą, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, został określony w rozdziale VII pkt I SWZ, a w przypadku podmiotowych środków dowodowych, składanych na wezwanie Zamawiającego, określa rozdział VII pkt II SWZ. |